שרון גבריאל - דיאטנית קלינית

צ'יפס דל שומן, יוגורט 0% שומן – האם בהכרח הם דלים יותר גם בקלוריות? מה צריך לבדוק כאשר קונים מזון דל שומן ואיך אפשר לאזן בין השומן לקלוריות?

אנשים שמצויים בתהליך של דיאטה מקפידים מאוד בקניית המזון שלהם, וההליכה לסופר הופכת לאחד מ"טקסי הדיאטה" המרכזיים. כל מוצר עובר בדיקת אחוזי השומן, וגורלו נגזר – לעגלה או למדף.

אולם האם אנחנו באמת יודעים לבדוק באופן המדויק את כמות הקלוריות שמכיל המוצר שרכשנו? מתברר שלא תמיד, מכיוון שאחוזי השומן אינם משקפים בהכרח את כמות הקלוריות, ומי שחושב שמזון דל שומן הוא בהכרח מזון דל קלוריות, לא פעם טועה.

לעתים הפחתת השומן ממזונות גורמת להוספת סוכר לצורך הגברת טעמים, כך שבמוצר המוגמר מתקבלת כמות קלוריות גדולה יותר. יתרה מזו, רבים מאיתנו חושבים שעל ידי אכילה של הגרסה דלת השומן אנו יכולים לצרוך יותר מאותו מזון, ובכך אנו מטעים את עצמנו ואף עלולים לחבל במאמצינו לשמור על משקלנו או לרזות. 

כמה זה עולה לנו?

הגבלת כמות השומן שאנו צורכים היא דבר חשוב, שיש להקפיד עליו, ולתת עליו את הדעת. אולם הטבלה שלהן ממחישה את העובדה שלא פעם ההבדל בקלוריות בין הגרסה הדלה בשומן לבין הגרסה הרגילה אינו משמעותי.

טבלת קלוריות ואחוזי שומן

מוצר דל שומן או מופחת שומןמוצר רגיל
יוגורט מולר 0% בטעמים102 קלוריות, 0 גרם שומן   גרם:150יוגורט 1.5% בטעמים150 גרם: 129 קלוריות, 2.9 גרם שומן
גרנולה דלת שומן½ כוס: 160 קלוריות, 2.2 גרם שומןגרנולה½ כוס: 210 קלוריות, 6 גרם שומן
עוגיות מסוג Oreos מופחתות שומן3 עוגיות: 150 קלוריות, 4.5 גרם שומןעוגיות מסוג Oreos3 עוגיות: 160 קלוריות, 7 גרם שומן
חטיף צ'יפס דל שומן30 גרם: 132 קלוריות, 4.3 גרם שומןחטיף צ'יפס30 גרם: 141 קלוריות, 7.3 גרם שומן
מאפין דל שומןקטן: 130 קלוריות, 1 גרם שומןמאפיןקטן: 147 קלוריות, 6.9 גרם שומן

כדי להימנע מאכילה שגויה, יש להקפיד על מספר דברים:

1. בידקו תמיד גם את כמות קלוריות המצוינת על גבי האריזה.

2. לאוהבי מזונות עשירים בשומן – הגבילו את צריכת הקלוריות על ידי הגבלת גודל המנה.

3. ובכל מקרה – הקפידו לשמור על איזון בין כמות הקלוריות לכמות השומן, ואל תניחו שאכילת מזון דל שומן בהכרח מאפשרת אכילה מרובה יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

שרון גבריאל - דיאטנית קלינית

קלוריות בלי ערך

מדוע לקלוריות ריקות ערך תזונתי נמוך? מדוע מומלץ להימנע מהן ואיך נוכל לדעת היכן הן מסתתרות בתזונה שלנו? המונח "קלוריות ריקות" הפך שגור בשנים האחרונות

קרא עוד »
שרון גבריאל - דיאטנית קלינית

כללים לתזונה נבונה

ניהול משקל: ההשמנה היא בעיה תזונתית מרכזית בחברת השפע ומהווה גורם סיכון לתחלואה ולתמותה ממחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ועוד. אופנות של דיאטות באות

קרא עוד »
סגירת תפריט